اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

خلاصه کتاب مدیر مدرسه

کتاب مدیر مدرسه یکی از بهترین آثار جلال آل احمد میباشد که چنانچه بخواهیم خلاصه کتاب مدیر مدرسه را بیان کنیم این است که داستان راجع به معلمی میباشد که دیگر انگیزه ای برای کار کردن ندارد چرا که از شغلش خسته شده است و اینکه بمنظور کسب در آمد بالا و کار راحت تر تصمیم میگیرد با رشوه و کارهای فاسد در سمت مدیر مدرسه فعالیت خود را انجام دهد در حالی که نمیداند چه سرانجامی و چه اتفاقاتی در انتظارش میباشد.در نهایت مدیر یک مدرسه‌ که متشکل از هفت دبیر، یک معاون و دویست و پنجاه دانش‌آموز است میشود،که زمانی که به خود می آید که میبیند میان آدم ها و درگیری ها گیر افتاده است. او تمام انرژی خود را برای اداره‌ی بهتر و کاهش کمبود‌ها می‌کند، ولی چیزی بهبود پیدا نمی‌کند، پس تصمیم به استعفا می‌گیرد.

کتاب مدیر مدرسه که نوشته جلال آل احمد میباشد در اوایل سال ۱۳۳۷ منتشر شد که به یقین میتوانیم بگوییم  از بهترین نوشته های جلال آل احمد است که وی در این اثر خود از واقعیت‌های زندگی نوشته و اوضاع نظام آموزشی را در ایران ایران قبل از انقلاب را بازگو کرده است. 

جلال آل احمد ناشر کتاب مدیر مدرسه از شخصیت‌پردازی بسیار گیرایی برخوردار است، که در حقیقت توانسته با شخصیت‌هایش ارتباط نزدیکی را برقرار کند، وی در این اثر ،مدیر مدرسه را به گونه ای آورده است که شما میتوانید از همان ابتدای کتاب با شخصیت ناامید مدیر مدرسه آشنا شوید.

از ویژگی های بارز کتاب مدیر مدرسه این است که شخصیت‌های این اثر هیچ یک که اسم نداشته اند و آنها را فقط از روی شغلشان است که میشناسیم به عنوان مثال: فراش اول، معلم کلاس اول و...

 


مقالات مشابه


لیست مقالات