اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

نصب برنامه بیگ بلو باتن - دمو رایگان

 بیگ بلو باتن (BigBlueButton) یک برنامه جهانی به منظور برگزاری کلاس آنلاین و آموزش مجازی می باشد. برنامه بیگ بلو باتن با برخورداری از امکانات عالی یک نرم افزار اوپن سورس است و کلیه ابزارهای لازم به منظور انجام کلاس آنلاین را ارائه می نماید. به منظور استفاده از سرویس بیگ بلوباتن احتیاج به سرورهای اختصاصی با سرعت بالا می باشد که پهنای باند و سی پی یو بالایی نیاز دارد. به همین دلیل استفاده از این نرم افزار برای کلاس مجازی کمی هزینه بر می باشد اما بعضی شرکت ها نصب آن را به صورت رایگان انجام می دهند.

بیگ بلو باتن

ملزومات نصب بیگ بلو باتن

جهت نصب بیگ بلو باتن (نرم افزار آموزش مجازی سورس باز) ابتدا باید تعداد مورد نیاز کاربران همزمان معین گردد، به ازای هر 100 نفر (در نسخه جدیدتر تا 200 نفر ادعا شده) یک ماشین مجازی نیاز است. روی هر ماشین لینوکس نصب می شود و روی لینوکس Big Blue Button ، هر ماشین باید حداقل 8 هسته سی پی یو و 8 گیگ رم نیاز دارد. با یک حساب کتاب ساده متوجه می شوید برای راه اندازی یک بیگ بلو باتن 200 نفره به یک الی دو ماشین (تا 16 هسته cpu و 16 گیگ رم) نیاز دارید و پهنای باند و سرعت نسبتا خوب. اما سامانه مدیار با استفاده از روش های سری سازی سرور ها و استفاده از api ها در LMS مدیار ، قیمت ها را تا چند برابر کاهش داده است. برای مشاهده تعرفه بیگ بلو باتن در مدیار لینک زیر را ببینید:

تعرفه بیگ بلو باتن

نصب رایگان بیگ بلو باتن

در حال حاضر کلمه رایگان بسیار زیاد دیده می شود. برنامه هایی که از سرور های اختصاصی بکار می برند هیچ وقت کلاس های آنلاین را مجانی ارائه نمی دهند. سامانه مدیار برای تعداد کاربر کم و در بازه زمانی محدود ، بیگ بلو باتن را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد تا به صورت آزمایشی در آن کلاس مجازی برگزار کنید و با قابلیت های آن آشنا شوید. با استفاده از برنامه مدیار شما می توانید به صورت مجانی و بدون پرداخت هزینه از برنامه بیگ بلو باتن استفاده نمایید. به منظور امتحان رایگان همین الان ثبت نام نمایید.

 ثبت نام در سامانه مدیار

پرسش هایی که در این مقاله پاسخ می دهیم

املا های غلط

بیگ بولو باتن ، بیگ بلو باتم ، fd' fg, fhjk ، ذهل ذمعث ذعففخد

ویژگی های کلاس آنلاین بیگ بلو باتن

  • استفاده از نرم افزار بیگ بلوباتن به سبب اینترفیس و رابط کاربری راحت برای هر کاربری آسان می باشد و احتیاج به آموزش سخت به منظور استفاده ندارد. همچنین در قسمت کلاس آنلاین سامانه مدیار ، فایل راهنما قرار دارد.
  • توانایی عوض کردن کیفیت صدا و تصویر در زمان برگزاری کلاس آنلاین متناسب با سرعت اینترنت برای کلیه شرکت کنندگان وجود دارد.
  • امکان وصل شدن به بیگ بلو باتن تنها از طریق api امکان پذیر است.
  • کاربران می توانند از طریق لینک مستقیم و یا اپلیکیشن مدیار وارد کلاس شوند. 

بیگ بلو باتن

امکانات بیگ بلوباتن

  • دارای امکانات موردنیاز به منظور برگزاری کلاس مجازی از جمله تخته و اشتراک گذاری صفحه
  • پشتیبانی عالی از زبان فارسی
  • توانایی ضبط و ذخیره کلاس
  • امکان آپلود نامحدود ویدئو
  • محیط کاربرپسند و ساده (user friendly)
  • امکان استفاده از آن در وب و گوشی های موبایل (responsive)
  • امکان گروه بندی دانش آموزان کلاس 
  • امکان محدود کردن دسترسی دانش آموزان به بخش پیام دادن و یا میکروفون
  • امکان برگزاری نظرسنجی
  • اشتراک گذاری یک ویدئو خارجی در کلاس آنلاین
  • امکان انتخاب یک کاربر به صورت تصادفی به منظور پرسش و پاسخ در کلاس با کلیک بر روی گزینه مربوطه
  • مشاهده کاربران حاضر در کلاس و امکان ارسال پیام به صورت خصوصی برای هر یک از کاربران به صورت جداگانه
  • توانایی شرکت در کلاس آنلاین با انواع وسایل از جمله تبلت ، موبایل ، لپتاپ ، سیستم عامل های اندروید ، ویندوز ، لینوکس ، مکینتاش و iOS

نمونه کلاس آنلاین بیگ بلو باتن

خرید سرویس بیگ بلو باتن

برای خرید سرویس بیگ بلو باتن و بهره مندی از امکانات و مزایای آن ، لازم است تا اشتراک بیگ بلو باتن را خریداری کنید. به منظور خرید اشتراک بیگ بلو باتن، باید ابتدا وارد سایت madyar.org شوید و سپس بر روی گزینه "ثبت نام" کلیک نمایید. سپس اشتراک مورد نظر را انتخاب و خریداری نمایید. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کلاس های آنلاین و نصب بیگ بلو باتن بر روی سرور اختصاصی خودتان می‌توانید با مشاوران ما در این حوزه مشورت نمایید یا با شماره 02144139075 و 09105464180 تماس حاصل نمایید.

خرید کلاس آنلاین بیگ بلو باتن با قیمت مناسب و کیفیت بالا در مدیار


در صورتی که کلاس های شما در تایم عصر (13 الی 8 صبح) برگزار می شود ، می توانید کلاس ها را با تخفیف تهیه نمایید. 

برای دریافت کد تخفیف اینجا کلیک کنید.

نحوه ایجاد کلاس در سامانه مدیار 

پس از خرید کلاس آنلاین مورد نظر از سامانه مدیار باید وارد اکانت خود شوید و در بخش کلاس آنلاین ورود نمایید. سپس بر روی گزینه افزودن کلیک کرده و فیلدهای موردنظر را تکمیل کنید.

در صورتی که می خواهید دانش آموزان از طریق لینک مهمان وارد کلاس آنلاین شوند ، احتیاجی نیست اسامی دانش آموزان را در مدیار وارد نمایید و با ارسال لینک برای آنها و کلیک بر روی لینک موردنظر می توانند وارد کلاس آنلاین شوند. در این هنگام امکان ثبت حضور و غیاب دانش آموزان توسط سیستم وجود ندارد و معلم به صورت دستی باید عملیات حضور و غیاب را انجام دهد.

در صورتی که می خواهید دانش آموزان از طریق سامانه مدیار وارد کلاس آنلاین شوند تا حضور و غیابشان در کلاس ثبت گردد و بتوان گزارش حضور و غیاب دریافت کرد باید اسامی آنها را در سامانه مدیار وارد نمایید و دانش آموزان با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد سامانه مدیار شوند و از آنجا به کلاس آنلاین ورود نمایند. برای این کار در زمان تعریف کلاس آنلاین در بخش مخاطب ، لینک مهمان را غیر فعال قرار داده و در قسمت کلاس ، باید کلاسی که می خواهیم برایش کلاس آنلاین برگزار نماییم را انتخاب نمایید. در این حالت ، کلاس آنلاین برای دانش آموزان همان کلاس نمایش داده می شود و با شروع کلاس می توانند وارد کلاس شوند.

ایجاد کلاس آنلاین در سامانه مدیار

بعد از تعریف کلاس باید جلسات کلاس آنلاین را تعریف نمود. یعنی مشخص کرد که کلاس در چه تاریخ و روزی برگزار می شود. لازم به ذکر است جلسات را می توان به صورت تکی و یا گروهی تعریف نمود.

برای این کار بر روی گزینه "جلسات" کلیک کرده و تاریخ و ساعت کلاس را مشخص نمایید و سپس بر روی گزینه "ثبت" کلیک کنید.

ایجاد جلسات کلاس آنلاین

 

 


مقالات مشابه

مقایسه کلاس های آنلاین ادوبی کانکت و بیگ بلو باتن نصب و راه اندازی ادوبی کانکت در سرور شما مقایسه بیگ بلو باتن ، ادوبی کانکت ، اسکای روم و جیتسی مزایا و معایب کلاس آنلاین بیگ بلوباتن چیست؟ مزایا و معایب کلاس آنلاین جیتسی چیست؟ آموزش کامل بیگ بلو باتن - نصب روی گوشی و ویندوز تخفیف 20 درصدی تعرفه اسکای روم با خرید از مدیار خرید سرور نرم افزار بیگ بلو باتن با 20% تخفیف معرفی نرم افزاری رایگان برای دانش آموزان تعرفه بیگ بلو باتن big blue button بیگ بلو باتن رایگان در سرور های مدیار دمو بیگ بلو باتن ادوب کانکت رایگان در سرور های مدیار دمو ادوبی کانکت اسکای روم رایگان در سرور های مدیار نرم افزار کارنامه ساز رایگان نرم افزار تکالیف درسی + تست رایگان سامانه مدیریت یادگیری یا LMS رایگان نرم افزار حضور و غیاب با تست رایگان - اپلیکیشن ثبت تردد آنلاین بیگ بلو باتن ارزان ادوبی کانکت ارزان نرم افزار رایگان تدریس آنلاین خرید سرور و اشتراک بیگ بلو باتن پلتفرم بیگ بلو باتن چیست هزینه اسکای روم چقدر است - کد تخفیف 20% skyroom - تعرفه اجاره سرور بیگ بلو باتن با تخفیف در قیمت خطا های رایج بیگ بلو باتن نحوه پخش فیلم در بیگ بلو باتن با لینک مستقیم خارجی خطای 1001 در کلاس آنلاین بیگ بلو باتن ارور یا خطای 1002 در پلت فرم بیگ بلو باتن خطای 1003 و 1004 در نرم افزار بیگ بلو باتن رفع مشکل صدا در بیگ بلو باتن -قطع و وصل شدن صدا خطای 1005 و 1006 در بیگ بلو باتن خطای 1007 و 1008 در بیگ بلو باتن خطای 1009 و 1010 و 1020 در بیگ بلو باتن کلاس آنلاین رایگان نرم افزار تدریس خصوصی آنلاین رایگان - اپلیکیشن اندروید و آیفون ویژگی های نرم افزار آموزشی مدیار
لیست مقالات