اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402 و 1401

آزمون استخدام آموزش و پرورش به عنوان بخشی از آزمون فراگیر استخدامی دولت موسوم به آزمون ماده ۲۸، هر ساله برگزار می‌شد و جمع کثیری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های مختلف در آن شرکت کرده و پس از طی مراحل استخدامی وارد ساختار آموزش و پرورش کشور می‌شدند. اما امسال این آزمون با اخبار گوناگونی همراه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران: انتهای سال آزمون استخدامی داریم

در حالی که وزیر آموزش و پرورش خبر از عدم برگزاری آزمون آنلاین آموزش و پرورش می‌داد، صبح ۲ آذر مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران از برگزاری دور جدید آزمون استخدامی آموزش و پرورش در انتهای امسال و یا آغاز سال ۱۴۰۲ خبر داد.

آزمون آنلاین آموزش پرورش

کمالی در خصوص نحوه جذب معلم در وزارت آموزش و پرورش گفت: تنها راه استخدام در وزارت آموزش و پرورش تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و موفقیت در آزمون استخدامی ماده ۲۸ است. وی در جواب سوال زمان برگزاری آزمون آتی آموزش و پرورش گفت: زمان برگزاری دور جدید آزمون استخدامی ماده ۲۸ برای جذب معلمان پایان امسال و یا سال ۱۴۰۲ است. 

وزیر آموزش و پرورش: دیگر استخدام از طریق ماده ۲۸ نداریم

این خبری بود که در تاریخ ۱ آذر ماه بر روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت. یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش طی مصاحبه‌ای اعلام کرد استخدام در آموزش و پرورش فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی میسر بوده و دیگر استخدامی از طریق آزمون فراگیر ماده ۲۸ برای آموزش و پرورش انجام نمی‌شود. وزیر آموزش و پرورش طرح «۳-۱» را به عنوان جایگزین آزمون استخدامی معرفی کردند. در این طرح دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سطح کشور می‌توانند پس از سه سال تحصیل در دانشگاه خود، سال چهارم و پایانی را در دانشگاه فرهنگیان و یا تربیت دبیر شهید رجایی گذرانده و پس از فراغت از تحصیل به عنوان دبیر در مدارس مشغول کار شود.

در این طرح دانشجو باید نمره تراز کلی بالایی کسب کند و پس از آن وارد دانشگاه فرهنگیان و یا دانشگاه شهید رجایی می‌شود. اما این طرح از نظر متقاضیان استخدامی آموزش و پرورش که سال‌ها در دانشگاه‌های کشور تحصیل کرده‌اند و اکنون فارغ التحصیل شده‌اند دارای نقایصی است. مهم‌ترین نقص طرح فوق از نظر این دسته از متقاضیان عدم توجه به فارغ التحصیلان است. در این طرح مشخص نیست شخصی که دیگر در دانشگاه مشغول تحصیل نیست، چگونه می‌تواند وارد دانشگاه فرهنگیان شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان: کسری نیرو از طریق آزمون رفع خواهد شد

کسری نیرو و بازنشسته شدن نیروهای شاغل در آموزش و پرورش باعث شد مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان در مصاحبه ۲۲ آبان ماه خود در خصوص جذب نیروی تازه‌نفس و جدید در آموزش و پروش گفت: بخشی از کمبود نیرو در آموزش و پرورش از طریق آزمون ماده ۲۸ و بخشی از طریق فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی رفع خواهد شد. وی افزود: در حال حاضر کسری نیروی شدیدی در آموزش و پرورش وجود دارد که با جذب خوبی که در دانشگاه فرهنگیان صورت گرفته است بخشی از این کسری نیرو رفع می‌شود. بخشی از کسری نیرو نیز از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ رفع می‌شود. بر اساس برنامه ریزی‌ها سعی شده است تا سال ۱۴۰۴ و یا ۱۴۰۵ این کسری نیرو در آموزش و پرورش رفع شود.

آزمون استخدامی

سرانجام آزمون استخدامی آموزش و پرورش چه خواهد شد؟

بر اساس اخبار دریافتی از سوی مسئولین مختلف و جمعبندی در خصوص کسری نیرو در این وزارت‌خانه و نیاز شدید به جذب نیروهای تازه نفس در کنار ابهامات طرح‌های پیشنهادی جایگزین آزمون ماده ۲۸ در آموزش و پرورش به نظر نمی‌رسد این طرح‌ها بتوانند جایگزینی برای آزمون استخدامی ماده ۲۸ شوند. با این حال تیم «ای استخدام» تمامی اخبار منتشر شده در خصوص آزمون استخدامی آموزش و پرورش را بررسی کرده و سعی می‌کند تمام اخبار موثق در خصوص برگزاری این آزمون را در اختیار مخاطبین خود دهد.

رشته های آزمون استخدامی آموزش و پرورش

آزمون استخدامی آموزش و پرورش هر ساله به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز این سازمان برگزار می شود. افرادی که متقاضی ثبت نام در این آزمون هستند می بایست با اطلاع از رشته های آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۱ که همزمان با انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام در سایت سازمان سنجش منتشر می شود، رشته شغلی مورد نظر خود را در سال 1402 انتخاب کنند. داوطلبان علاقمند به مشاغل معلمی و استخدامی آموزش و پرورش می بایست در زمان مقرر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 ثبت نام نمایند. متقاضیان این آزمون می توانند با اطلاع از لیست رشته های مجاز ثبت نام در آزمون و همچنین رشته های شغلی سازگار با رشته تحصیلی داوطلب، مناسب ترین رشته شغلی را انتخاب کنند. 


بر اساس اظهارات وزیر آموزش و پرورش، آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال 1401 برگزار نشد

 

داوطلبان واجد شرایط ثبت نام می توانند با رعایت ضوابط و ضوابط تعیین شده در رشته هایی مانند ادبیات، ریاضی، علوم اجتماعی و ... در آزمون امسال ثبت نام کنند و با توجه به اهمیت اطلاع رسانی به داوطلبان در مورد رشته های آموزشی و تربیتی آزمون استخدامی. 1401 در مقاله زیر رشته های تحصیلی مجاز به ثبت نام و همچنین رشته های شغلی ارائه شده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش بیان شده است.

رشته های مجاز به ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402

آزمون آنلاین استخدامی آموزش و پرورش به منظور تکمیل نیروی مورد نیاز (معلمان) در مقاطع و رشته های مختلف کشور در سال 1402 برگزار می گردد. بدیهی است رشته های مورد نیاز و ظرفیت های ارائه شده توسط هر استان و شهرستان با یکدیگر متفاوت است. 

با توجه به تنوع بالای رشته ها و مقاطع تحصیلی مورد نیاز برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 و الزام به رعایت همخوانی رشته تحصیلی و رشته شغلی، داوطلبان این آزمون آنلاین ابتدا باید از رشته های تحصیلی مطلع شوند. استان و منطقه مورد نظر آنها مورد نیاز است. 

با توجه به تغییر نیازهای وزارت آموزش و پرورش استان ها در هر دوره از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، سازمان سنجش با انتشار دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش، رشته های مورد قبول هر استان را اعلام می کند. مجددا متذکر می شود به محض اعلام رشته های مجاز برای ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 و درج اطلاعات در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آزمون های استخدامی هیوا، این مقاله بروزرسانی می شود. داوطلبان می توانند علاوه بر شرکت در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش، برای اطلاع از سایر رشته های آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی و ثبت نام در رشته شغلی مورد نظر خود، مقاله زیر را مطالعه کنند.

رشته های شغلی ارائه شده در آزمون آنلاین آموزش و پرورش 1402

داوطلبان واجد شرایط ثبت نام از جمله رعایت رشته تحصیلی اعلام شده برای رشته های شغلی پیشنهادی برای استخدام وزارت آموزش و پرورش در سال 1401 می توانند در زمان ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند. معمولا در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش به ازای هر رشته شغلی چند رشته تحصیلی مجاز است. همچنین این امکان وجود دارد که فارغ التحصیل یک رشته تحصیلی واجد شرایط ثبت نام در چندین رشته شغلی ارائه شده در یک استان باشد. لذا در این صورت داوطلب می تواند با بررسی سهمیه های پذیرفته شده، ظرفیت ها، حیطه کاری و ... مناسب ترین رشته واجد شرایط مورد نظر خود را انتخاب کند.ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402. 

با توجه به اینکه دفترچه ثبت نام دهمین آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش و دستگاه های اجرایی 1401 هنوز منتشر نشده است. در ادامه رشته های استخدامی آموزش و پرورش سال گذشته برای داوطلبان آورده شده است، اما به محض انتشار رشته های شغلی ارائه شده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 لینک دانلود در این قسمت قرار خواهد گرفت. این مقاله به محض اعلام رشته های استخدامی آموزش و پرورش در سال 1402 بروزرسانی و از طریق کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آزمون های استخدامی هیوا نیز اطلاع رسانی خواهد شد. 

با توجه به اینکه استخدام آموزش و پرورش همه ساله در هر شهرستان و با ظرفیت های مختلف انجام می شود، داوطلبان با اطلاع از ظرفیت شهرستان های مورد نیاز در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ثبت نام کنند. با مطالعه مقاله زیر می توانید اطلاعات لازم در این زمینه را به دست آورید.


مقالات مشابه

چگونه می توان از طریق اپلیکیشن آزمون آنلاین در مدرسه برگزار کرد؟ بهترین نرم افزار آزمون ساز مدارس کدام است راهنمای سایت همگام آموزش و پرورش نحوه استفاده بانک سوالات مدارس در مدیار آموزش ساخت آزمون آنلاین در واتساپ زمان و تاریخ دقیق آزمون کنکور سراسری و آزاد تاریخ و زمان آزمون آنلاین فنی حرفه ای تاریخ آزمون آنلاین سنجش ثبت نام، قوانین و ورود آزمون آنلاین کانون زبان ایران آموزش ساخت آزمون آنلاین در گوگل برنامه آزمون ساز آنلاین مدیار برای اندروید و ios زمان و تاریخ آزمون آنلاین مبتکران بانک سوالات کنکور - رایگان نرم افزار آزمون آنلاین رایگان بهترین کتاب های آزمون هوش ششم 5 قابلیت مهم که سامانه آزمون آنلاین باید داشته باشد کنکور آزمایشی چیست؟ شرایط شرکت در کنکور آزمایشی مقایسه فرق آزمون عملکردی و مدادکاغذی بهترین مدرسان فیزیک کنکور بهترین مدرسان شیمی ایران بهترین مدرسه های کنکور تهران یک نمونه آزمون مداد کاغذی آزمون مداد-کاغذی چیست؟ بهترین مراکز برگزاری آزمون آزمایشی کنکور اسامی بهترین موسسات کنکور تهران کدامند؟ طراحی و ساخت اپلیکیشن مدارس و آموزشگاه ها فرق آزمون آنلاین و آزمون آفلاین در مدیار چیست معرفی مدیار به عنوان سایت آزمون آنلاین بومی کشور مدیار بهترین آزمون ساز آنلاین رایگان نمره ی مستمر چگونه محاسبه میشود آشنایی با نرم افزار lms فارسی مدیار نمونه آزمون بیش فعالی کودکان بهترین آزمون های روانشناختی کودکان زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ دانلود سوالات آزمون تیزهوشان ششم 1402 - 1403 دانلود آزمون های سنجش 1402 تجربی، ریاضی، انسانی مزایای آزمون آنلاین آزمون آنلاین و مزایای استفاده از آزمون آنلاین
لیست مقالات