اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

آشنایی با نرم افزار lms فارسی مدیار

امروزه تماما شاهد پیشرفت هایی میباشیم که شدیدا تحت تاثیر فناوری های جدید در حوزه ی ارتباطات است. نکته ای که در این میان بیشتر از همه به چشم میخورد تاثیری است که این فناوری بر سامانه مدیریت یادگیری گذاشته است. مخصوصا اخیرا با شیوع پاندمی کرونا نیاز به سیستم آموزشی هوشمند بیشتر از هر چیز دیگری احساس شد. سامانه های بسیاری در این حوزه فعالیت میکنند که مدیار یکی از قدرتمندترین و کامل ترین این  سیستم ها میباشد. در جهت آشنایی با نرم افزار lms فارسی مدیار لازم است مواردی را توضیح دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید ابتدا توضیح مختصری د رابطه با lms ارائه دهیم و در ادامه به بحث درباره ی نرم افزار lms فارسی مدیار خواهیم پرداخت.

 lms چیست؟

lms مخفف کلمات Learning Management System میباشد که به معنی سیستم مدیریت یادگیری میباشد. lms درواقع یک منبع آموزشی اوپن سورس میباشد که دائما میتواند تغییر کند و بروز رسانی شود و همین ویژگی باعث شده تا کاربرد بسیار زیادی در امر آموزش داشته باشد. برای آشنایی با نرم افزار lms فارسی مدیار باید در نظر داشته باشید این فضا کاملا امن، انعطاف پذیر و جذاب میباشد که میتواند دانش آموزان را به استفاده از آن ترغیب کند. در واقع میتوان گفت در نرم افزار lms مدیار به یک فضای مدیریتی دقیق میرسید که قابلیت دریافت گزارش ، پیگیری، فرآیند های آموزشی، ثبت حضور غیاب، اعطای کارنامه و برگزاری آزمون، اتوماسیون و سایر نیاز های آموزشگاه خود را خواهید داشت.

ویژگی های LMS

امکان برزورسانی

در سیستم های lms میتوان دائما مواردی را اضافه و یا مواردی را تغییر داد که درواقع قابلیت بروز رسانی دارد که این قابلیت باعث شده است تا پیشرفت های بسیار بیشتری نیز داشته باشد. در سامانه مدیار نیز بسیاری از المان ها دائما در حال پیشرفت و بروز رسانی میباشند. این ویژگی باعث میشود تا مالک سامانه تصمیم بگیرد فعالیت نرم افزار چگونه ادامه پیدا کند.

دریافت نوتیفیکیشن

یکی از ویژگی های مهمی که از مدیار همیشه به خاطر خواهید داشت دریافت نوتیفیکیشن در اپلیکیشن است. شما هر فعالیتی که در مدیار انجام داده و ثبت کنید نوتیفیکیشن آن برای کاربری که اپلیکیشن را نصب کرده است ارسال میشود. جالب است بدانید برای اینکه نوتیفیکیشن ارسال شود نیازی نیست حتما اپلیکیشن باز باشد.

Flexible learning

در سامانه LMS تعداد کاربران مورد نیاز در نظر گرفته میشود و هر کس میتواند بر اساس تعداد کاربران خود این سامانه را تهیه کرده و استفاده کند و موارد آموزشی را برای آن ها انجام دهد.

اپلیکیشن اختصاصی

مدیار این قابلیت را دارد که برای شما اپلیکیشن با لوگو و اسم آموزشگاه شما را به صورت اختصاصی تعریف کند و کاربران هنگام ورود اسم و لوگو خود شما را خواهند دید. نکته ی حائز اهمیت در این مورد این است که مدیار تنها اپلیکیشنی است که قابلیت انتشار در اپ استور را دارد و نیازی به ارسال لینک برای دانش آموزان برای دانلود اپلیکیشن نیست. مورد دوم که میتواند برای شما بسیار جذاب باشد این است که ورود تحت وب نیز میتواند با دامنه ی اختصاصی شما انجام شود بدون آنکه نیازی به استفاده از نام مدیار باشد. 

امکان دسترسی از تمامی سیستم های عامل

یکی از ویژگی های قابل توجه مدیار که توجه کاربران را به خود جلب میکند امکان استفاده از این سامانه در تمامی سیستم های عامل میباشد. کاربران با تمام انواع گوشی های آیفون و اندروید میتوانند از سیستم استفاده کنند و علاوه بر گوشی استفاده از مدیار در قالب وب و با سیستم کامپیوتر (ویندوز) نیز مقدور میباشد.

پشتیبانی شبانه روزی

مدیار از هر لحاظی کاربر را در نظر گرفته است. بنابراین با هر بروز مشکلی شما میتوانید با پشتیبانان مدیار به صورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل در ارتباط باشید و مشکلات خود را با آن ها مورد بررسی و حل کردن قرار دهید.

چند زبانه بودن سامانه

یکی دیگر از ویژگی های مدیار چند زبانه بودن این سامانه میباشد که هر کس بر اساس نیاز خود میتواند صفحه ی خود را به زبان های انگلیسی، عربی، ترکی و کردی تغییر دهد.

مجوز ها

مدیار از تمامی سازمان های مربوطه که ممکن است کاربر به آن ننیاز داشته باشد مجوز دارد و در صفحه ی اول سامانه این مجوز ها را برای دید کاربران به نمایش گذاشته است. 

مجوز های مدیار:

آموزش پرورش

مرکز فناوری و رسانه های دیجیتال

فرهنگ و ارشاد

مرکز توسعه تجارت الکترونیک

 

ویژگی های سامانه lms مدیار

سامانه مدیار

پیام رسان

یکی از آپشن هایی که اپلیکیشن مدیار دارد قابلیت پیام رسانی است که میتوانند در داخل اپلیکیشن پیام ارسال کرد که به صورت نوتیفیکیشن ارسال میشود و هزینه پیامکی ندارد و محتوای آن میتواند متن، صدا، عکس، ویدئو های حجیم را دارد و میتواند آخرین فعالیت کاربر را نیز نمایش دهد . علاوه بر این مدیران و مسئولین مدرسه میتوانند اطلاعیه ها و عکس های مربوط به مدرسه را داخل اپلیکیشن آپلود کرده و قابل مشاهده برای کاربران خواهد بود. جالب است بدانید بخش های مختلف گالری و اخبار قابلیت کانت گذاری حتی با وویس را دارد.

  • اخبار
  • گالری
  • برنامه ها
  • پیامک
  • پیام رسان داخل اپلیکیشن

مدیران میتوانند برای کسانی که اپلیکیشن نصب شده ندارند پیامک ارسال کنند. نکته ی حائز اهمیت این است که پیام برای کسانی که پیام های تبلیغاتی را به لیست سیاه اضافه کرده اند نیز ارسال میشود.

بسته پرورشی:

در این بسته تمامی موارد انضباطی و مربوط به حضور غیاب قابل ثبت و گزارش گیری میباشد. این آپشن قابلیت اجرا به صورت آنلاین و حضوری را دارد میتوانید این سامانه را به طور مستقیم به دستگاه حضور غیاب متصل کنید و گزارش بگیرید. انتخاب نوع دستگاه به عهده ی کاربر است. برتری دیگری که در مدیار در رابطه با حضور غیاب وجود دارد امکان ثبت حضور غیاب با کیو آر کد است که دانش آموز با اسکن کیو آر کد حضور خود را ثبت کند. همچنین کاربران مدیار میتوانند برای تهیه ی رضایتنامه و امضای دیجیتال و نظرسنجی از این آپشن بهره مند شوند. تنظیم موارد انضباطی دانش آموزان و گزارش گیری انضباطی در هر بازه ی زمانی برای آموزشگاه امکان پذیر است.

  • موارد انضباطی
  • حضور غیاب
  • گزارشات انضباطی
  • رضایتنامه
  • نظر سنجی

بسته آموزشی

بسته آموزشی یکی از مواردی است که به شدت مورد استقبال آموزشگاه ها قرار گرفته است و در این قسمت میتوانند بسیازی از فایل ها را در فرمت های مختلف داخل اپ آپلود کرده و قابلیت دانلود به کاربران ارائه دهند. همچنین از امکانات مربوط به تکالیف نیز استفاده کنند. معلم میتواند تکلیف تعریف کند و دانش آموز پاسخ تکلیف را ارسال کند و قابلیت تصحیح تکلیف در روی تکلیف برای معلم تعبیه شده است. معلم و دانش اموز در بخش کامنت تکلیف میتوانند با هم در ارتباط باشند.

  • محتوای آموزشی
  • تکالیف درسی
  • تقویم آموزشی
  • برنامه مطالعه

آزمون آنلاین

امروزه برگزاری آزمون به صورت انلاین از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اینکه یک سیستم بتواند درصد تقلب را بسیار پایین بیاورد بسیار مهم است. مدیار با یک ایدئولوژی منحصر به فرد توانسته است علاوه بر امکانات خاصی که آزمون آنلاین دارد درصد تقلب را تا حدود بسیار زیادی کاهش دهد.

  •  آزمون آنلاین
  • بانک سوال همراه با سطح بندی و پاسخ تشریحی
  • گزارش گیری آزمون
  • تصحیح پاسخنامه فیزیکی

آزمون انلاین

کارنامه

قابلیت ساخت کارنامه در قالب های مختلف بر اساس نیاز مشتری یکی از اساسی ترین نیاز هر مجموعه میباشد. lms نرم افزار مدیار به این صورت طراحی شده است که کاربر میتواند نوع کارنامه را خودش انتخاب کرده و به تایید برساند. نکته ی جالب توجه این است که در میان این قالب ها کارنامه های کنکوری نیز وجود دارد که در آموزشگاه هایی که اکثرا آزمون های تستی برگزار میکنند و نیاز است نمرات به صورت درصدی در کارنامه نمایش داده شود به راحتی با انتخاب قالب کارنامه یک کارنامه ی کامل کنکوری ارائه دهند. 

  •  نمرات
  • کارنامه ( محاسبه معدل، رتبه کلاسی، نمودار پیشرفت و نمودار مقایسه، دریافت تراز )
  • گزارشات درسی 

بسته ویژه

برای اینکه یکی سیستم منسجم مدیریتی مالی داشته باشید میتوانید از بسته ویژه ی lms مدیار بهره مند شوید و قسط بندی و شهریه ی دانش اموزان را به طور کامل برنامه ریزی نمایید.

  • مالی حسابداری
  • درگاه پرداخت
  • نماد اعتماد 
  • گواهی ssl
  • بوفه الکترونیک: قابلیت اتصال به دستگاه کارت ریدر، تعریف مهلت رزرو و لغو، امکان شارژ کیف پول، گزارش دهی و حسابداری، اتصال به درگاه بانکی اموزشگاه، 

شخصی سازی نقره ای

  • دامنه اختصاصی 
  • اپ اندروید اختصاصی

شخصی سازی طلایی

  • دامنه اختصاصی
  • اپ اندروید اختصاصی
  • اپ اپل اختصاصی
  • انتشار در اپ استور
  • انتشار در گوگل پلی

سامانه آموزشی مدیار

وب سایت

  • طراحی وب سایت
  • سئو
  • هاست

مقالات مشابه

نرم افزار تولید و صدور کارنامه مدارس هوشمند نرم افزار ارتباط والدین و اولیاء با مدرسه چگونه می توان از طریق اپلیکیشن آزمون آنلاین در مدرسه برگزار کرد؟ مقایسه تاثیر دو روش آموزش مجازی و سنتی در یادگیری درس بانک سوالات ریاضی از پایه اول ابتدایی تا نهم بانک سوالات تجربی پایه دهم نمونه سوالات پایه دهم رشته ریاضی نمونه سوالات پایه دهم رشته انسانی نمونه سوالات پایه یازدهم رشته تجربی نمونه سوالات پایه دوازدهم رشته انسانی نمونه سوالات پایه دوازدهم رشته تجربی نقش آموزش مجازی و کلاس آنلاین مدارس در یادگیری بهترین نرم افزار آزمون ساز مدارس کدام است سیستم مدیریت آموزشی (LMS) - سامانه ال ام اس نحوه استفاده بانک سوالات مدارس در مدیار سامانه مدیریت یادگیری الکترونیک (LMS) بومی کشور - ال ام اس آموزش ساخت آزمون آنلاین در واتساپ زمان و تاریخ دقیق آزمون کنکور سراسری و آزاد تاریخ و زمان آزمون آنلاین فنی حرفه ای تاریخ آزمون آنلاین سنجش ثبت نام، قوانین و ورود آزمون آنلاین کانون زبان ایران آموزش ساخت آزمون آنلاین در گوگل برنامه آزمون ساز آنلاین مدیار برای اندروید و ios برترین مدارس شمال تهران از مدیار استفاده می کنند زمان و تاریخ آزمون آنلاین مبتکران بانک سوالات کنکور - رایگان نرم افزار آزمون آنلاین رایگان نرم افزار کارنامه ساز رایگان نرم افزار تکالیف درسی + تست رایگان سامانه مدیریت یادگیری یا LMS رایگان نرم افزار حضور و غیاب با تست رایگان - اپلیکیشن ثبت تردد آنلاین تکالیف هوشمند چیست مدارس از چه نرم افزاری استفاده می کنند نرم افزار مدارس غیرانتفاعی دانلود رایگان نرم افزار صدور کارنامه ماهانه دانش آموزان بهترین کتاب های آزمون هوش ششم دانلود نرم افزار ثبت نمرات دانش آموزان نرم افزار ارزشیابی توصیفی ابتدایی و عددی متوسطه و دبیرستان نرم افزار ثبت و تجزیه تحلیل نمرات دانش آموزان متوسطه و ابتدایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402 و 1401 5 قابلیت مهم که سامانه آزمون آنلاین باید داشته باشد کنکور آزمایشی چیست؟ شرایط شرکت در کنکور آزمایشی فواید آزمون های آزمایشی بهترین مراکز برگزاری آزمون آزمایشی کنکور طراحی و ساخت اپلیکیشن مدارس و آموزشگاه ها فرق آزمون آنلاین و آزمون آفلاین در مدیار چیست معرفی مدیار به عنوان سایت آزمون آنلاین بومی کشور مدیار بهترین آزمون ساز آنلاین رایگان حضور و غیاب آنلاین با اپلیکیشن موبایل و ویندوز مدیار ویژگی های نرم افزار آموزشی مدیار نمونه آزمون بیش فعالی کودکان بهترین آزمون های روانشناختی کودکان زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ دانلود سوالات آزمون تیزهوشان ششم 1402 - 1403 دانلود آزمون های سنجش 1402 تجربی، ریاضی، انسانی ایده برای بوفه مدرسه درامد بوفه مدرسه مزایای آزمون آنلاین آزمون آنلاین و مزایای استفاده از آزمون آنلاین ال ام اس چیست اتوماسیون اداری در مقایسه با سیستم مدیریت فرآیند تجاری (BPMS)
لیست مقالات