اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

ال ام اس چیست

همانطور که همگی میدانیم امروزه ،آموزش های آنلاین در بستر آموزش ، نیز طرفداران بسیار یا بهتر است بگوییم متقاضیان زیادی را پیدا کرده است که چنین پلتفرم هایی مسیر های آموزش را برای مدرس و دانش آموزان سهل تر نموده است. در پاسخ به این سوال که ال ام اس چیست بهتر است بگوییم که معنای لغوی LMS عبارت است از سیستم مدیریت یادگیری (Learning Management System) که در حقیقت فضایی به منظور برگزای کلاس ها و وبینارها و کنفرانس ها به شکل آنلاین میباشد، به این معنی که ال ام اس ها زیرساخت اساسی کلیه فعالیت های آموزش مجازی میباشند، از کلاس های آنلاین گرفته تا برگزاری وبینار و همایش های انلاین به این منظور که به سهولت برگزار شوند.

ال ام اس

 

ويژگي‌هاي مهم یک ال ام اس یا سيستم مديريت يادگيري 

  • بارگذاری محتوای آموزشی: از کاربردی ترین ویژگی های LMS نیز  آپلود، مديريت و توزيع محتواي آموزشي میباشد که این محتواها میتواند هرگونه فایل و ویدئویی باشد و همچنین امکان بارگزاری اسلاید و آزمون های متعدد وجود دارد.
  • ارزیابی آموزشی: یک LMS مناسب، باید یک محیط مناسب جهت ارزیابی فراگیران توسط اساتید باشد. ارزیابی با استفاده از یک سری اطلاعات ورودی مانند نمره و یک سری گزارشات و فیلتر های خروجی انجام می شود. (اعمال پردازش های متنوع و پیشرفته روی داده های ورودی)
  • امکان گزارش گیری پيشرفت: سامانه مدیریت یادگیری مدیار این امکان را برای شما ایجاد میکند که بتوانید از پيشرفت و عملکرد دانش‌آموزان طی سال تحصیلی گزارش گیری کنید به عنوان مثال میتوانید نمرات را در آزمون های مختلف ثبت کنید.
  • تعامل و ارتباط:  ال ام اس ها در واقع سیستمی جهت تعامل دانش‌آموزان و مدرسان میباشد ،به عنوان نمونه انجمن‌هاي بحث، چت‌هاي شخصی و گروهی و...، 
  • شخصی سازی کردن ال ام اس و انعطاف‌پذيري:  به این معنا که ال ام اس ها قابلیت شخصی سازی شدن را بر اساس نیاز کاربر دارند که میتوان امکانات پیشنهادی موسسات آموزشی را به ال ام اس افزود که پاسخ گوی نیاز های سازمان های آموزشی باشد  سفارشي‌سازي دارند تا با نياز‌هاي خاص يک سازمان يا مؤسسه آموزشي هماهنگ شوند.
  •  سهولت دسترسی به فضای آموزشی از طریق موبایل: اغلب  ال ام اس ها امکان دسترسی به بستر آموزشی را از راه دور و به کمک موبایل دارا میباشد که شما میتواند از هر جایی در این کلاس ها شرکت کنید. 

انواع ال ام اس

 

چند نوع LMS وجود دارد؟

با در نظر داشتن این موضوع که توضیحات مورد نیاز را در خصوص ال ام اس بیان کردیم ، حال بایستی به این پرسش پاسخ دهیم که با انتخاب ال ام اس چه گزینه هایی را پسپیش رو خواهیم داشت ،به این معنا که ال ام اس ها دارای انواع متنوع و متعددی میباشند که مکیتوان با توجه به نیازهای مورد نیاز و ویژگی های موجود در ال ام اس ،یکی را انتخاب نمود در صورتی که تمامی ال ام اس ها یک هدف مشخصی را دارند که با این وجود نیز ویژگی های مختلفی را دارا میباشند.برخی از ال ام اس ها عبارتند از موارد زیر:

  • SaaS VS دارای لایسنس
  • مبتنی برابر VS داخل سازمانی
  • ال ام اس هایی که شامل ابزارهای نویسندگی داخلی VS CMS از پیش نوشته شده میباشند
  • سازمانی VS فردی
  • رایگان VSتجاری 

ال ام اس چیست

تفاوت انواع LMS ها

با توجه به این موضوع که گفتیم ال ام اس ها هدفهای مشترکی را دارا میباشند اما تفاوتهایی را نیز با یکدیگر دارند که در اینجا تصمیم داریم راجع به تفاوت های ال ام اس ها برای شما صحبت نماییم. 

اهداف یادگیری
که نخستین تفاوت در بین ال ام اس ها هدف یادگیری است که به عنوان مثال در دانشگاه ها منظور آموزش تربیت دانشجویانی میباشد که درحوزه علمی موضوعاتی را یاد میگیرند و به طور کامل روی آن موضوع مسلط میشوند. در صورتی که در حوزه آموزشی شرکت ها که همان شرکتهای ارائه دهنده سامانه آموزشی میباشند، هدف یادگیری کامل و جامع و اجرای مطلوب کارهای عملی میباشد.

جدول زمانی دوره
در این مورد بایستی بگوییم که جهت یادگیری دوره های اجباری ،مدت زمان یادگیری گمتر است ، پس بنابراین شرکت ها ،ال ام اس هایی را که ارائه میدهند بایستی ویژگی انعطاف پذیر بودن را دارا باشد که این امکان را داشته باشد با تمام  بازه های زمانی و نیازهای تجاری تغییر نماید.

گواهینامه ها در مقابل نمرات
با استفاده کردن از سامانه مدیریت آموزش مدیار ،سیستم بعد از یادگیری به شما یک گواهینامه ارائه می نماید ،در صورتی که در سیستم آموزشی دانشگاه کلیه اطلاعات دانشجویان به شکل نموداری نیز ثبت  میگردد که بتوانند افت و پیشرفت تحصیلی دانشجو را مورد ارزیابی قرار دهد.

 


مقالات مشابه

نرم افزار ارتباط والدین و اولیاء با مدرسه چگونه می توان از طریق اپلیکیشن آزمون آنلاین در مدرسه برگزار کرد؟ مقایسه تاثیر دو روش آموزش مجازی و سنتی در یادگیری درس نقش آموزش مجازی و کلاس آنلاین مدارس در یادگیری بهترین نرم افزار آزمون ساز مدارس کدام است سیستم مدیریت آموزشی (LMS) - سامانه ال ام اس آموزش کامل اسکای روم آموزش کامل بیگ بلو باتن - نصب روی گوشی و ویندوز سامانه مدیریت یادگیری الکترونیک (LMS) بومی کشور - ال ام اس آموزش ساخت آزمون آنلاین در واتساپ آموزش ساخت آزمون آنلاین در گوگل نرم افزار کارنامه ساز رایگان نرم افزار تکالیف درسی + تست رایگان سامانه مدیریت یادگیری یا LMS رایگان نرم افزار حضور و غیاب با تست رایگان - اپلیکیشن ثبت تردد آنلاین تکالیف هوشمند چیست نرم افزار مدارس غیرانتفاعی آموزش نویسندگی مسیری برای موفقیت بهترین مدرسان ریاضی کنکور آشنایی با نرم افزار lms فارسی مدیار اتوماسیون اداری در مقایسه با سیستم مدیریت فرآیند تجاری (BPMS)
لیست مقالات