اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

معرفی سیستم مدیریت مدرسه و دانش آموزان

منظور از سیستم های مدیریت مدرسه و یا به عبارتی همان هوشمندسازی به مجموعه ای از سخت افزار و نرم افزارها اطلاق میگردد، اعم از نرم افزار مدرسه هوشمند، اپلیکیشن های موبایل و همچنین دستگاه های حضور و غیاب و گیت های کنترل تردد و کیوسک بوفه و... میباشد .مدرسه های هوشمند مدارسی میباشند که کنترل و مدیریتشان بر اساس کامپیوتر و تکنولوژی صورت میگیرد و اغلب محتوای دروس نیز هوشمند و الکترونیکی است.مدارس هوشمند مدارسی هستند کنترل و مدیریت آن، بر پایه فناوری اطلاعات و کامپیوتر انجام می پذیرد و محتوای اکثر دروس آن الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت بر آن هوشمند است. از مزیت های هوشمند سازی مدارس میتوان به این موضوع اشاره کرد که یک دانش آموز در یک مدرسه هوشمند فرصت این را دارد با وقت گذاشتن روی موضوعات متفاوت استعداد و مهارت های خود را بتوانند توسعه دهند. سامانه مدیریت یادگیری و آموزش و یا به اصطلاح اتوماسیون سازی مدرسه بمنظور ایجاد فضای آموزشی اعم از یاددهی ـ یادگیری و همچنین اصلاح نظام آموزشی و سیستم مدیریتی نیز بوجود آمده اند.

مدیریت آموزش 

نرم افزار مدیریت مدارس چیست؟

نرم افزار هوشمندسازی مدارس و سیستم مدارس همچنین مدیریت در ارتقای بهره وری و همچنین بالا بردن کیفیت ارائه خدمات در محیط های آموزشی بسیار اثرگذار است که شامل بخش های متنوعی از قبیل فضای ثبت نام، همچنین اطلاع رسانی و وبسایت، بخش نمرات و کارنامه ،سیستم مالی و حسابداری و بخش پیامرسان از جمله امکانات این نرم افزارهای مدیریت یادگیری و آموزشی میباشند. هر یک از موارد بالا، نقش موثری را در بهبود  یافتن سطح و کیفیت ارائه خدمات در مدرسه را خواهند داشت. 

مدیریت اموزش و یادگیری

امکانات اپلیکیشن های هوشمندسازی مدارس

نرم افزار های هوشمندسازی مدارس و سیستم مدیریت آموزش، دارای قابلیت و امکانات متعددی میباشد که هر یک از این قابلیت ها موجب سرعت در انجام کار و صرفه جویی در زمان و انرژی میباشد که در ادامه برای شما به اختصار توضیحی از این امکانات را آورده ایم.

سیستم پیام رسان

پیام رسان مدرسه اعم از پیامک و یا اینکه در بستر اینترنت باشد از ابزارهای الزامی جهت اطلاع رسانی میباشد که مدیر و کادر مدرسه این اختیار را دارند تا اولیا و دانش آموزان مدرسه خود را از اخبار و مراسم های مجموعه خود مطلع سازند در صورتی که در گذشته برای ارتباط با اولیای دانش آموز نیاز به کاغذ بازی و تماس تلفنی بود اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی ،روش و راه حل هایی ارائه گشت که باعث تسهیل و تسریع کار کارکنان مدرسه گشته است و علی رغم زمان و انرژی برقراری تماس های تلفنی از نظر هزینه برای مدرسه و آموزشگاه به هیچ عنوان مقرون بصرفه نبود که با ارسال پیام بویژه در بستر اینترنت باعث صرفه جویی در هزینه های مدرسه میگردد و اینکه شما در هر زمان از شبانه روز امکان ارسال پیامک را به والدین و دانش آموزان خواهید داشت.

بخش حضور غیاب و موارد انضباطی

با اتوماسیون های مدیریت ،تمام روش های سنتی و دفتربازی های گذشته برای حضور و غیاب دانش آموزان جمع آوری گشته و علاوه بر دانش آموزان امکان حضور و غیاب معلمین و کارکنان مدرسه هم وجود دارد که با رشد و توسعه تکنولوژی شما این امکان را خواهید داشت تا برای حضور و غیاب یا از نرم افزار حضور و غیاب استفاده نمایید و یا اینکه از سخت افزارهای حضور و غیاب که شما با تهیه دستگاههای هوشمند حضور و غیاب که بسیار کاربردی بوده و قابلیت شناسایی از روی چهره و اثرانگشت دانش آموز را داشته و یا اینکه میتواند با استفاده از کارت این عمل حضور و غیاب را انجام دهد و از مزایای حضور و غیاب به روش های جدید این میباشد که وضعیت تاخیر و غیبت دانش آموز و همچنین موارد انضباطی اعم از تشویقی و تنبیهی را بلافاصله به اطلاع اولیای آنها میرساند چرا که با وجود دغدغه های والدین امکان مراجعه حضوری به مدرسه برای استعلام وضعیت انضباطی دانش آموز و یا مراجعه به مدرسه برای موجه کردن غیبت دانش آموز امری بسیار سخت میباشد و به همین خاطر است که استفاده از نرم افزار حضور و غیاب ،از امکان کاربردی و الزامی برای مدارس میباشد.

محتوای آموزشی

در این بخش از نرم افزار هوشمندسازی مدارس ،معلم این امکان را دارد تا بمنظور دسترسی داشتن دانش آموزان به محتوا ها و ویدئوهای آموزشی تمامی فایل ها و محتواهای مورد نیاز دانش اموز را در این بخش قرار داده که میتوانند امکان دانلود را از محتوای آموزشی برای دانش آموز فعال یا غیر فعال نمایند. محتوا های آموزشی و کمک آموزشی می توانند آنها را در بایگانی قرار دهند تا در هر زمان و مکانی در دسترس دانش پذیران باشد.

مالی

منظور از بخش مالی این نرم افزار همان بخش حسابداری میباشد که برای مدیر مدرسه درگاه بانکی تهیه گشته و تمامی تراکنش های مالی مدرسه تحت نظارت و کنترل مدیر انجام گشته و مستقیم به حساب مدیر نیز واریز میگردد. یک نرم افزار  هوشمند سازی بایستی به امکاناتی همچون  بخش مالی و حسابداری دقیقی مجهز باشد و تراکنش های مالی دانش آموزان، دریافت چک و مبالغ نقدی، درآمدها، بستانکاری ها و... را به شکل واحد و یکپارچه ای در خود داشته باشد به گونه ای که دیگر نیازی به نرم افزارهای حسابداری دیگر نداشته باشد.

ثبت نام

از نیازهای اساسی و لازم برای مدارس همین فرم های پیش ثبت نام است که امروزه بسیاری از مدارس از سامانه هایی استفاده کرده که دارای فرم های پیش ثبت نام بوده و فرآیند ثبت نام را برای کارکنان مدرسه بسیار آسان نموده است. در این جا تنها دانش آموز بایستی با استفاده از موبایل و یا لپتاپ وارد این سامانه شده و با وارد کردن مشخصات خود و همچنین سابقه تحصیلی،اقدام به ثبت نام کرده که در این صورت کارهای مدارس به صورت چشمگیری جلو می افتد.


مقالات مشابه

ویژگی های کلیدی نرم افزار بوفه هوشمند مدارس ایده برای بوفه مدرسه
لیست مقالات