اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

آموزش ساخت آزمون آنلاین در گوگل

 

  • چگونه می توان بدون صرف هزینه، آزمون آنلاین تولید کرد؟
  • طریقه ایجاد آزمون آنلاین در گوگل به چه صورت می باشد؟

هم اکنون به سبب به وجود آمدن ویروس کرونا، مدارس تعطیل گشته اند و تدریس و آموزش به صورت غیرحضوری و آنلاین صورت می گیرد. یکی از مناسب ترین شیوه ها به منظور سنجش میزان یادگیری دانش ­آموزان ، برگزاری آزمون آنلاین است. در بسیاری از موارد به منظور انجام آزمون آنلاین ، مدارس باید هزینه پرداخت کنند اما از طریق گوگل فرم بدون صرف هزینه می توانند آزمون طراحی نمایند و از دانش آموزان آزمون بگیرند. آزمون های طراحی شده در گوگل می تواند به صورت تستی و تشریحی با جواب کوتاه یا بلند باشد.

در این مقاله قصد داریم به شما طریقه تولید و ایجاد آزمون آنلاین در گوگل را آموزش دهیم .

طریقه تولید آزمون آنلاین در گوگل فرم و مشاهده پاسخ ها

ممکن است برای شما این سوال به وجود بیاید که از چه طریق و چگونه می توان در گوگل آزمون آنلاین ساخت و برای دانش آموزان ارسال نمود؟

به دلیل همه گیری ویروس کرونا، همه دانش آموزان و معلمین کم و بیش آزمون آنلاین را تجربه کرده اند. تعداد زیادی از افراد به منظور انجام آزمون آنلاین از گوگل فرم استفاده می نمایند. گوگل فرم از جمله برنامه های کاربردی و مناسب شرکت گوگل به حساب می آید که به طور کامل رایگان می باشد و امکان تولید پرسشنامه، آزمون آنلاین، دعوتنامه و ... را به کاربران می دهد. لازم به ذکر است ایجاد آزمون آنلاین در گوگل فرم بسیار با کیفیت می باشد و دارای تنوع زیادی می باشد. به منظور ساخت آزمون آنلاین در گوگل فرم باید مراحل زیر را طی نمایید.

  • ابتدا وارد حساب جیمیل خود شوید و سپس در مرورگر آدرس https://docs.google.com/forms را وارد نمایید.
  • سپس لازم است تا به بخش تنظیمات که در بالای صفحه قرار دارد، وارد شوید و از میان گزینه های موجود، گزینه "آزمون" را انتخاب نمایید . در این بخش گزینه "به آزمون تبدیل شود" را فعال نمایید و سپس تنظیمات مربوط به نحوه اعلام نمره آزمون و مشاهده سوالات آزمون را برای دانش آموزان انجام دهید.

ایجاد آزمون آنلاین در گوگل فرم

  • به منظور ساخت فرم جدید بر روی علامت مثبت پایین صفحه کلیک نمایید. 
  •  در قسمت "Untitled form" یا "فرم بدون عنوان"، نام آزمون آنلاین را وارد نمایید و در بخش "توصیف فرم" یک توضیح کوتاه در مورد آزمون وارد نمایید.

وارد کردن نام آزمون در گوگل فرم

  •  در بخش "پرسش بدون عنوان" سوال خود را وارد نمایید. معمولا اولین پرسش مربوط به نام دانش آموز می باشد. در قسمت روبروی سوال، شما می توانید نوع جواب را مشخص نمایید و باید بر روی گزینه "پاسخ کوتاه" قرار دهید. همچنین در قسمت پایین سوال، یک گزینه به نام "ضروری" وجود دارد که باید آن را فعال نمایید زیرا در این صورت اگر دانش آموز پاسخ سوال را وارد نکند نمی تواند فرم را تایید و ارسال کند.

نحوه ورود سوال در آزمون گوگل فرم

  •  سپس به منظور وارد کردن سوالات بعدی، بر روی گزینه "مثبت" بزنید و سوالات جدید را وارد نمایید. لازم به ذکر است برای هر سوال، از گزینه روبروی سوال می توانید نوع سوال را مشخص نمایید. برای مثال چهارگزینه ای، پاسخ کوتاه، پاسخ بلند و ... . همچنین می توانید برای هر سوال بارم وارد نمایید.

وارد کردن سوال چهارگزینه ای در گوگل فرم

  • پس از وارد کردن کلیه سوالات، باید فرم آزمون را ارسال نمایید. برای این کار بر روی گزینه "ارسال" در بالای صفحه کلیک نمایید. ارسال فرم از طرق مختلف صورت می گیرد. شما می توانید آزمون را به ایمیل افراد ارسال نمایید یا لینک آزمون را دریافت نمایید و برای افراد ارسال کنید و یا کد html فرم را دریافت نمایید و بر روی سایت و یا هر جایی که مایل هستید قرار دهید.
  • به منظور مشاهده نتایج آزمون آنلاین در گوگل، در قسمت فرم نگار باید وارد بخش "پاسخ ها" شوید و جواب ارسالی دانش آموزان را مشاهده نمایید.

مشاهده پاسخ ها در آزمون گوگل فرم

نکات مربوط به ساخت آزمون در گوگل فرم

  • لازم به ذکر است پس از وارد نمودن کلیه سوالات، شما می توانید پیش نمایش آزمون را ملاحظه نمایید. برای این کار لازم است بر روی علامت "چشم" در بالای صفحه کلیک نمایید.

پیش نمایش آزمون آنلاین در گوگل فرم

  • در صورتی که می خواهید هر یک از دانش آموزان تنها یکبار بتوانند در آزمون شرکت نمایند باید در بخش تنظیمات، گزینه "محدود به یک پاسخ" را فعال نمایید.

مقالات مشابه

چگونه می توان از طریق اپلیکیشن آزمون آنلاین در مدرسه برگزار کرد؟ بهترین نرم افزار آزمون ساز مدارس کدام است آموزش کامل اسکای روم آموزش کامل بیگ بلو باتن - نصب روی گوشی و ویندوز نحوه استفاده بانک سوالات مدارس در مدیار آموزش ساخت آزمون آنلاین در واتساپ زمان و تاریخ دقیق آزمون کنکور سراسری و آزاد تاریخ و زمان آزمون آنلاین فنی حرفه ای تاریخ آزمون آنلاین سنجش ثبت نام، قوانین و ورود آزمون آنلاین کانون زبان ایران برنامه آزمون ساز آنلاین مدیار برای اندروید و ios زمان و تاریخ آزمون آنلاین مبتکران بانک سوالات کنکور - رایگان نرم افزار آزمون آنلاین رایگان بهترین کتاب های آزمون هوش ششم آموزش نویسندگی مسیری برای موفقیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402 و 1401 5 قابلیت مهم که سامانه آزمون آنلاین باید داشته باشد شرایط شرکت در کنکور آزمایشی بهترین مدرسان ریاضی کنکور بهترین مراکز برگزاری آزمون آزمایشی کنکور طراحی و ساخت اپلیکیشن مدارس و آموزشگاه ها فرق آزمون آنلاین و آزمون آفلاین در مدیار چیست معرفی مدیار به عنوان سایت آزمون آنلاین بومی کشور مدیار بهترین آزمون ساز آنلاین رایگان آشنایی با نرم افزار lms فارسی مدیار نمونه آزمون بیش فعالی کودکان بهترین آزمون های روانشناختی کودکان زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ دانلود سوالات آزمون تیزهوشان ششم 1402 - 1403 دانلود آزمون های سنجش 1402 تجربی، ریاضی، انسانی مزایای آزمون آنلاین آزمون آنلاین و مزایای استفاده از آزمون آنلاین ال ام اس چیست
لیست مقالات