اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

سیستم مدیریت آموزشی (LMS) - سامانه ال ام اس

سیستم مدیریت آموزشی یا lms چیست؟

سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی یا سیستم LMS (Learning Management System) یک برنامه‌ نرم‌افزاری یا یک سیستم تحت وب می باشد. از این برنامه آموزش مجازی با هدف برنامه‌ریزی، اجرا و ارزشیابی روند آموزشی استفاده می گردد. اغلب یک نرم افزار LMS به معلم این امکان را می دهد تا محتوای آموزشی بسازد، عملکرد تحصیلی دانش آموزان را بررسی نماید و عملکرد دانش‌آموز را ارزیابی کند . در واقع کلیه فعالیت های مرتبط با آموزش و یادگیری در یک سازمان یا آموزشگاه توسط سیستم lms مدیریت می گردد.

مشاغل و شرکت های کوچک و بزرگ ، ادارات دولتی ، مؤسسات آموزشی سنتی و مؤسسات آنلاین بر پایه آموزش مجازی، به میزان بسیار زیادی از سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی بکار می برند. این برنامه ها سبب می شود تا روش های تدریس سنتی ارتقا یابد و در زمان و هزینه‌ی سازمان‌ها و موسسات صرفه جویی گردد. اغلب یک برنامه کارآمد lms این امکان را برای معلمان و مدیران فراهم می کند تا بتوانند با کاربران در هر لحظه ارتباط برقرار کنند ، محتواهای آموزشی قرار دهند ، تکالیف دانش آموزان را در سامانه قرار دهند و از آنها آزمون بگیرند. همچنین می توانند برای دانش آموزان کارنامه صادر کنند و از عملکرد دانش آموزان گزارش تهیه کنند.

سیستم مدیریت یادگیری مدیار

کاربرد سیستم LMS چیست؟

برنامه مدیریت آموزش الکترونیکی در انواع سازمان‌ها و مؤسسات و آموزشگاه ها کاربرد دارد. کاربرد اصلی سیستم LMS ، «مدیریت دانش» می باشد.

یکی دیگر از استفاده های متداول از lms در محیط‌های شرکتی، استفاده از آن‌ها برای پیشرفت کارمندان و حفظ آن‌هاست. می‌توان با استفاده از سیستم مدیریت آموزش مجازی، دوره‌های آموزشی ضروری را برای کارمندان برگزار نمود تا بتوانند مهارت‌های شغلی خود را پرورش دهند .

سیستم مدیریت یادگیری

برای یک LMS سه نوع نقش با سطح دسترسی های گوناگون وجود دارد. مدیر (مدیر سیستم) ، اولیا ، دانش آموز. از جمله سیستم های مدیریت یادگیری که به منظور مدیریت آنلاین موسسات و مدارس و برگزاری کلاس های آنلاین می توانید از آن استفاده نمایید ، سامانه مدیار می باشد.

به منظور مشاهده دمو سامانه مدیار وارد سایت شوید و ثبت نام نمایید یا بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه مدیار

چه افرادی از LMS استفاده می نمایند؟

غالبا مجموعه هایی که می خواهند آموزش خود را بر پایه تدریس الکترونیکی انجام دهند ، از ساختار lms بهره می برند. تعدادی از مراکز و موسسات که از نرم افزار آموزشی استفاده می کنند عبارتند از :

  • کسب و کارها و شرکت های بزرگ تا کوچک
  • انواع سازمان ها از سازمان ملل متحد تا سازمان های کوچک و محلی
  • موسسات آموزشی سنتی 
  • موسسات آموزشی بر پایه تدریس آنلاین و الکترونیکی

مزایای استفاده از LMS

  • کم شدن هزینه‌های آموزشی مانند هزینه ایاب و ذهاب و کم شدن اتلاف وقت دانش جویان
  • آموزش تعداد بالایی از دانش آموزان در مدت زمان كوتاه
  • شرکت کردن تعداد زیادی از دانش آموزان در کلاس از راه دور و به وسیله online از طریق گوشی یا لپ تاپ
  • امکان ضبط کلاس ها و مشاهده دوباره دوره آموزشی توسط دانش آموزان و کاربران

امکانات سیستم آموزشی مدیار

به منظور استفاده از سامانه مدیار ، کلیه کاربران اعم از مدیر ، مسئولین ، معلمین ، دانش آموزان می توانند از طریق اپلیکیشن مدرسه و با استفاده از موبایل و یا از طریق وب از طریق لپ تاپ و تبلت وارد سامانه شوند. امکانات سامانه مدیار شامل دو بخش بسته های آموزشی و کلاس های آنلاین می باشد. امکانات سامانه آموزشی مدیار شامل موارد زیر می باشد:

بخش آموزشی سامانه مدیار

بخش کلاس های آنلاین سامانه مدیار شامل موارد زیر می باشد:

شما می توانید کلاس های آنلاین خود را در سامانه مدیار و یا با استفاده از لینک مستقیم برگزار نمایید. کلاس های آنلاین سامانه مدیار در چهار پلتفرم برگزار می گردد که شامل موارد زیر می باشد :

کلاس آنلاین سامانه مدیار

به منظور مشاهده تعرفه های سامانه مدیار بر روی تصویر زیر کلیک نمایید

تعرفه سامانه مدیار


مقالات مشابه

با تجهیزات هوشمندسازی مدارس آشنا شوید نرم افزار تولید و صدور کارنامه مدارس هوشمند نرم افزار ارتباط والدین و اولیاء با مدرسه چگونه می توان از طریق اپلیکیشن آزمون آنلاین در مدرسه برگزار کرد؟ مقایسه تاثیر دو روش آموزش مجازی و سنتی در یادگیری درس نقش آموزش مجازی و کلاس آنلاین مدارس در یادگیری بهترین نرم افزار آزمون ساز مدارس کدام است مقایسه کلاس های آنلاین ادوبی کانکت و بیگ بلو باتن مزایا و معایب کلاس آنلاین بیگ بلوباتن چیست؟ سامانه مدیریت یادگیری الکترونیک (LMS) بومی کشور - ال ام اس نرم افزار کارنامه ساز رایگان نرم افزار تکالیف درسی + تست رایگان سامانه مدیریت یادگیری یا LMS رایگان نرم افزار حضور و غیاب با تست رایگان - اپلیکیشن ثبت تردد آنلاین تکالیف هوشمند چیست نرم افزار مدارس غیرانتفاعی آشنایی با نرم افزار lms فارسی مدیار ال ام اس چیست اتوماسیون اداری در مقایسه با سیستم مدیریت فرآیند تجاری (BPMS)
لیست مقالات