اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

اپلیکیشن و نرم افزار ارسال و بررسی تکالیف دانش آموزان مدرسه

 

  • تکلیف الکترونیک یا تکلیف هوشمند چیست؟
  • تکالیف الکترونیک چه نقشی در مسیر و نحوه آموزش دانش آموزان ایفا می نماید؟
  • نحوه مشاهده و پیگیری تکالیف دانش آموزان توسط اولیا به چه صورت می باشد؟ 
  • طریقه ارسال تکالیف هوشمند به دانش آموزان چگونه انجام می شود؟
  • دانش آموز چگونه می تواند تکالیف انجام شده را برای معلم ارسال نماید؟

تکلیف الکترونیک یا تکلیف هوشمند، مدل الکترونیکی تکالیف است که این امکان از سال ها قبل وجود داشته است. ارسال تکالیف روزانه به شکل آنلاین برای دانش آموزان سبب می شود تا والدین و معلمین راحت تر در پروسه انجام تکالیف درسی دانش آموزان قرار بگیرند و نقاط ضعف و قوت آنها را شناسایی کرده و از راهکارهایی به منظور ارتقا وضعیت تحصیلی دانش آموزان استفاده نمایند. همچنین اولیا می توانند در هر ساعت از شبانه روز به نحوه انجام تکالیف دانش آموزان نظارت داشته باشند و امور مربوط به آموزش آنها را پیگیری نمایند.

از سال های دور نحوه آموزش و پروسه آن دچار تحول شده است و آموزش آنلاین و اپلیکیشن های هوشمندسازی مدارس سبب ساده تر شدن امور آموزشی و نظارت دقیق تر اولیا بر امور تحصیلی فرزندان شده است. بعد از تمام شدن کلاس درسی، آموزگار برای دانش آموزان تکالیف درسی را تعیین می کند تا انجام دهند و پس از آن برای معلم خود ارسال نمایند تا آن را ارزیابی نمایند و به تکلیف ارسالی امتیاز یا نمره بدهند. از جمله برترین برنامه ها به منظور ارسال تکلیف از سمت معلم و فرستادن تکالیف انجام شده از جانب دانش آموزان ، سامانه مدیار می باشد. در این سامانه ، معلم می تواند تکالیف هر روز را برای هر درس به صورت جداگانه در بخش تکالیف برای دانش آموز ارسال نماید که هم دانش آموز و هم اولیا میتوانند این تکالیف را ملاحظه کنند و از همین جهت والدین می توانند بر نحوه انجام تکالیف فرزند خود نظارت نمایند . همچنین پس از انجام تکالیف توسط دانش آموز و ارسال آن برای معلم ، معلم مشاهده کرده و می تواند به تکلیف ارسالی امتیاز دهد و یا برای دانش آموز متن ارسال نماید. تمامی این موارد را اولیا می توانند مشاهده کنند و به همین دلیل بر روی روند آموزش دانش آموزان نظارت داشته باشند و موجب پیشرفت تحصیلی آنها شوند.

لازم به ذکر است در هنگام قرار دادن تکلیف، معلم می تواند مهلت ارسال هر تکلیف را مشخص و تعیین نماید و دانش آموزان در موعد مقرر باید تکالیف را ارسال نمایند. 

تکالیف درسامانه مدیار

سامانه ارسال تکالیف

ممکن است برای شما این سوال مطرح شود که از چه طریق می توان به بخش تکالیف در مدارس هوشمند دسترسی پیدا کرد؟

بخش تکالیف از بااهمیت ترین قسمت ها در پروسه آموزشی دانش آموزان و ثبت مطالب تدریس شده در ذهن آنها می باشد. ارسال تکالیف برای دانش آموزان به منظور بالا بردن سطح علمی آنها صورت می گیرد و موجب می گردد تا معلم از میزان یادگیری دانش آموز کلاس مطلع شود و بتواند نقاط ضعف و قدرت دانش آموزان را شناسایی کند و تلاش کند تا نقاط ضعف دانش آموزان برطرف گردد.

از جمله نقاط قوت سامانه هوشمند مدارس مدیار در قسمت تکالیف این است که امکان ارسال تکلیف توسط معلم در هر ساعت از شبانه روز برای دانش آموزان برای هر درس و هر کلاس به شکل مجزا وجود دارد . همچنین پس از ارسال تکلیف برای دانش آموزان و اولیا نوتیفیکیشن ارسال می گردد و از این طریق می توانند از تکالیف مطلع شوند. ارسال تکالیف از این روش موجب می گردد تا نیازی نباشد دانش آموزان در هر کلاس و هر زنگ درس، تکالیف را در گوشه دفترشان یادداشت نمایند و یا فراموش کنند. تکالیف هوشمند موجب می گردد تا والدین و دانش آموزان از طریق سامانه هوشمند ، تکالیف را دریافت کرده و بعد از انجام برای معلم ارسال نمایند. لازم به ذکر است تکالیف ارسال شده توسط معلم در همان لحظه برای دانش آموزان و اولیا ارسال می شود و اولیا می توانند بر روند انجام تکالیف نظارت داشته باشند.

نحوه ارسال تکلیف در سامانه مدیار چگونه است؟

حال این سوال به وجود می آید که نحوه ارسال تکالیف در سامانه مدیار به چه صورت است؟

ارسال تکالیف توسط معلم ، امری ساده می باشد. برای قراردادن تکلیف، ابتدا معلم باید به بخش تکالیف در سامانه مدیار وارد شود و سپس در تاریخ موردنظر با کلیک بر روی گزینه مثبت، تکلیف خود را در آن قسمت ثبت کند. همچنین معلم در این قسمت می تواند عکس و فایل ارسال نماید. در این قسمت معلم می تواند مهلت ارسال تکالیف را برای دانش آموز مشخص نماید. به این صورت دانش آموزان می توانند در زمان معین شده توسط معلم، تکالیف را به صورت فایل، عکس و یا نوشتاری برای معلم ارسال نمایند.

همچنین این امکان وجود دارد تا معلم بتواند برخی از تکالیف را برای کل دانش آموزان کلاس ارسال نکند و تنها برای تعداد محدودی از دانش آموزان ارسال نماید.

ارسال تکلیف توسط معلم

در صورتی که می خواهید امکانات سامانه مدیار و بخش تکالیف را تست نمایید می توانید وارد نسخه دمو شوید و تمامی موارد را تست نمایید و سپس خریداری کنید

تست رایگان مدیار

نحوه دریافت تکالیف به وسیله والدین و دانش آموزان  

بعد از ارسال تکالیف به وسیله معلم برای والدین و دانش آموزان ، نوتیفیکیشن ارسال می شود و از این موضوع اطلاع می یابند. سپس با ورود به بخش تکالیف ، می توانند از تکلیف مربوطه مطلع شوند. پس از انجام تکلیف به وسیله دانش آموز، می تواند آن را به شکل فایل ، عکس و یا نوشتاری برای معلم ارسال نماید. لازم به ذکر است بعد از فرستادن تکالیف به وسیله دانش آموز، معلم آن را دریافت کرده و می تواند به آن امتیاز بدهد و یا در قسمت توضیحات برای دانش آموزان ، متن ارسال کنند.

دریافت تکالیف

همان طور که در تصویر ملاحظه می کنید در روزهایی که معلم برای دانش آموزان تکلیف قرار داده است با رنگ سبز مشخص شده است و روزهایی که در مدرسه رویدادی قرار است رخ دهد با رنگ بنفش نمایش داده شده است. به منظور ارسال تکالیف ، دانش آموز باید بر روی علامت "فلش" کلیک نماید و سپس گزینه "انجام تکالیف" را بزند. پس از آن می تواند در آنجا متن قرار دهد و یا تکالیف را در قالب فایل یا تصویر برای معلم ارسال نماید.

ارسال تکالیف برای معلم

نحوه دریافت تکالیف توسط معلم و امتیاز دهی به آن

به منظور مشاهده تکالیف ارسال شده از سمت دانش آموز ، معلم باید بر روی گزینه "فلش" که روبروی تکلیف مربوطه در روز مشخص می باشد کلیک نماید. سپس اسامی کلیه دانش آموزان که تکالیف ارسال کرده اند را نمایش می دهد و شما با کلیک بر روی فایل ارسالی هر یک از دانش آموزان می توانید تکالیف انجام شده دانش آموزان را ملاحظه کنید. 

جستجو و سرچ تکالیف

در صورتی که هر یک از معلمین در هر روز برای درس و کلاس مربوطه خود تکلیف قرار دهند ، تعداد تکالیف در هر روز و هر ماه افزایش می یابد. در صورتی که به دنبال یک تکلیف خاص باشیم پیدا کردن تکلیف امری دشوار و پیچیده است. در قسمت جستجوی تکلیف ، می توان تکالیف را بر اساس عنوان تکلیف، فرد ایجاد کننده ، پایه ، کلاس و درس مورد نظر جستجو نمود. با این کار پیدا کردن تکلیف مورد نظر ساده تر و راحت تر می شود.

جستجو تکلیف

خصوصیات بخش تکالیف در برنامه مدیار

  • ثبت و قرار دادن تکالیف برای هر کلاس و درس های گوناکون به صورت مجزا
  • دسترسی هر معلم به دانش آموزان و دروس کلاس های خود و ملاحظه تکالیف آن ها
  • امکان آپلود تکلیف به صورت فایل، عکس و یا نوشته 
  • امکان ویرایش تکلیف ارسال شده توسط معلم
  • امکان حذف تکلیف قرار داده شده به وسیله معلم
  • امکان ارسال پاسخ دانش آموزان به صورت فایل یا نوشته
  • توانایی ملاحظه پاسخ تکالیف به وسیله معلم و نمره دهی به آن
  • امکان قرار دادن مهلت ارسال تکلیف برای دانش آموزان
  • ارسال تکالیف برای یک یا تعدادی از دانش آموزان
  • امکان تکرار تکلیف در روزهای مورد نظر به صورت روزانه ، هفتگی و یا ماهانه
  • ارسال نوتیفیکیشن در زمان ثبت تکلیف توسط معلم برای والدین و دانش آموزان و اطلاع یافتن آنها از تکلیف جدید
  • امکان مشاهده پاسخ تکالیف ثبت شده توسط دانش آموزان به وسیله اولیا
  • امکان گزارش گیری از قسمت تکالیف

نحوه گزارش گیری از قسمت تکالیف

در قسمت گزارشات تکالیف ، معلم می تواند بر اساس تاریخ تکلیف، پایه موردنظر، کلاس موردنظر ، درس و نام دانش آموز از تکالیف گزارش گیری نماید. برای مثال در این بخش مشخص می شود هر یک از دانش آموزان در چه تاریخی و چه روزی تکالیف خود را انجام داده اند .

گزارش گیری از تکالیف


مقالات مشابه

مدرسه هوشمند چیست؟ هوشمندسازی مدارس در ایران مزایای مدرسه هوشمند کاربرد نرم افزار های هوشمند در مدارس نرم افزار تولید و صدور کارنامه مدارس هوشمند نرم افزار ارتباط والدین و اولیاء با مدرسه راه کار مناسب مدارس برای مصرف کمتر کاغذ در مدرسه با سامانه هوشمند مدارس بهترین نرم افزار هوشمند مدارس کدام است؟ بهترین نرم افزار آزمون ساز مدارس کدام است بهترین اپلیکیشن اندروید و ios برای مدارس کدامند؟ تعریف مدرسه هوشمند معرفی پورتال مدرسه مدیار (نرم افزار مدیریت مدارس) لینک دانلود و ورود برنامه شاد نرم افزار تکلیف ساز معرفی نرم افزاری رایگان برای دانش آموزان برنامه آزمون ساز آنلاین مدیار برای اندروید و ios نرم افزار آزمون آنلاین رایگان نرم افزار کارنامه ساز رایگان نرم افزار تکالیف درسی + تست رایگان نرم افزار حضور و غیاب با تست رایگان - اپلیکیشن ثبت تردد آنلاین تکالیف هوشمند چیست مدارس از چه نرم افزاری استفاده می کنند نرم افزار مدارس غیرانتفاعی نرم افزار رایگان تدریس آنلاین تفاوت گوشی سامسونگ سری ‏M‏ و ‏A نکاتی که باید بدانیم نقش مدرسه در تربیت دانش اموزان درامد بوفه مدرسه چند طرح دفتر حضور و غیاب دانش آموزان همراه عکس معرفی 9 تا از بهترین نرم افزار های اتوماسیون اداری در ایران و جهان اتوماسیون اداری چیست بهترین نرم ‌افزار های بایگانی اسناد انواع روش های بایگانی سند در ادارات
لیست مقالات